TimTim

سایت خبر خوان

3نکته مهم برای فروش موفق ...

سه شنبه 27 فروردین 98 | 11:30 - virgool.io - 6
برای مشتریان مُرَدد و بلقوه ابهام زدایی کنیدبیشتر تردیدهای مشتری به دل...


برای مشتریان مُرَدد و بلقوه ابهام زدایی کنید

بیشتر تردیدهای مشتری به دلیل درک نادرست و ابهامات ذهنی در مورد خدمت و محصول ایجاد میشود؛ درواقع شاید مخاطب شما نمیداند که محصول مذکور چگونه میتواند مشکلش را حل کند و یا چه منافعی را برایش به ارمغان میآورد یا چه حس خوبی را قرار است تجربه کند

اینجاست که شما باید برای او یک پیشنهاد منحصر به فرد فروش USP(unique selling proposition)

ارائه کنید تا او مجاب و یا علاقه مند به پیشنهاد شما شود؛ وقتی توان این را داشته باشید که ابهامات مشتری را تا حد امکان رفع یا مرتفع کنید قطعا پیشبرد فروش بهتری را تجربه خواهید کرد.


وقتی به مشتری و مخاطب محصول یا خدمت، اطمینان بدهید که حتی یک قدم کوچک هم می‌تواند تاثیرگذار باشد، درواقع انگیزۀ لازم را برای شروع کار به او داده‌اید. پس اگر از مشتریان خود درخواست کاری را دارید، یک حداقل را برای آنها مشخص کنید. با اینکار، آنها می‌توانند ترس خود از تصمیم‌گیری را پشت سر بگذارند و با اعتماد به نفس بیشتری دست به کار شوند...


آدم‌ها برای حل مشکلات‌شان پول پرداخت می‌کنند

حتی کسانی که معمولا از خرج کردن پول متنفر هستند، حاضرند برای حلِ مشکلات بزرگِ پیشِ روی‌شان پول زیادی خرج کنند. وظیفه‌تان این است که نیازهای‌شان را کشف کنید و برای‌شان توضیح دهید چگونه محصول‌ یا خدمتتان می‌تواند به حل مشکل‌شان کمک کند.

آدم‌ها تمایل دارند جاهایی پول خرج کنند که برای‌شان بیش‌ترین ارزش را داشته باشد، بنابراین خودتان را محدود به توصیف ویژگی‌های بزرگ و عجیب و غریب محصول‌تان نکنید. در عوض، در مورد در مورد مزایایی که محصول یا خدمات‌تان می‌تواند به آنها ارائه کند، صحبت کنید.

برای مثال، اگر فروشنده‌ی خودرو هستید، بفهمید چرا مشتری بالقوه‌ در نمایشگاه‌تان به دنبال خرید یک وسیله‌ی نقلیه‌ی جدید است. معمولا، یک رویداد خاصی در زندگی می‌تواند فکر خرید یک خودروی جدید را به ذهن افراد بیندازد. ممکن است فرزند جدیدی در راه داشته باشند. شاید خودروی قدیمی‌شان دیگر در پایان راه زندگی‌اش است. یا شاید به سرگرمی جدیدی مثل جت اسکی مشغول شده‌اند و نیاز به خودرویی دارند که بتوانند وسیله‌شان را آخر هفته‌ها لب دریا ببرند.

وقتی دلیل نیازشان را به خودروی جدید فهمیدید، می‌توانید مدل‌هایی را به آنها نشان دهید که بتوانند به بهترین شکل مشکل‌شان را حل کنند.


درواقع منافع محصول یا خدمت شما برای مشتریانتان و مخاطبین، بسیار مهم‌تر از ویژگی‌های آن است. پس ضروری است که با این منافع کاملاً آشنا باشید و در فروش روی آن‌ها تاکید کنید.

ویژگی، خصوصیتی است که محصول یا خدمت شما دارد و منفعت، کاری است که مشتری می‌تواند با محصول شما انجام دهد. در واقع ویژگی‌ها‌، قابلیت‌های یک محصول یا خدمت و منافع، معنای ویژگی‌ها و دلیل اهمیت آن‌ها هستند. یعنی ویژگی‌ها، چیستی محصول یا خدمت شمایند در حالی که منافع، چرایی محصول هستند


بنابراین دو رویکرد برای معرفی محصول وجود دارد:

رویکرد اول کاری است که محصولتان می‌تواند انجام دهد (ویژگی)

رویکرد دوم کاری است که شما می‌توانید با محصول انجام دهید (منفعت)


( یک مثال :

این فر پیش‌گرمایش سریع‌تری دارد.

خوب که چه؟

سریع‌تر می‌توانید غذایتان را بپزید.

خوب که چه؟

غذای شما سریعتر روی میز می‌رود

خوب که چه؟

استرس کمتری در زندگی خواهید داشت. کمتر در آشپزخانه منتظر آماده شدن فر می‌مانید و دیگر نگران فراموش کردن پیش‌گرمایش فر نخواهید بود


به یاد داشته باشید که بیان منافع محصول به شیوه‌ی داستان‌گویی، نظر مشتری را بیشتر جلب می‌کند و سبب برقراری ارتباط احساسی با او می‌شود



کانال ایران برندینگ در تلگرام : www.t.me/iranbranding

وبسایت : www.ombc.ir

اینستاگرام : www.instagram.com/ombc.ir


ویرگول,کسبو کار,بازاریابی,فروش,برندسازی,