TimTim

سایت خبر خوان

کارهایمان را فهرست کنیم، سپس از آن لذت ببریم

سه شنبه 13 فروردین 98 | 13:37 - virgool.io - 27
همراه با دانلود محصولات رایگان برنامه ریزی ویژه شاغلین برای نخستین بار

گاهی وقت ها ممکن است زندگی و یا حجم زیاد کارها و وظایف در محل کارمان برایمان طاقت فرسا باشد، تعداد زیاد وظایف که مافوق مان از قبل و یا به صورت لحظه ای به ما اعلام می کند می تواند بسیار سردرگم کننده و برای استرس زا باشد و اگر نتوانیم کارهای محوله را فهرست بندی و اولویت بندی کنیم مطمئنا بر روی کیفیت و نیز متمرکز نبودن ما روی کارها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

آماده کردن لیست کارهایی که می بایست انجام دهید (to do list) به ما اجازه می دهد که همه وظایف و کارها را به صورت متمرکز در یک جا داشته باشیم تا بتوانیم همه کارها را به نوبت و براساس اولویت تعیین شده با آرامش بیشتری انجام دهیم و مطمئنا با تهیه این فهرست دیگر نگران فراموش کردن کارهای باقی مانده نباید باشیم.
تحقیقات نشان داده است تهیه این فهرست به میلیون ها نفر در کنترل زندگی خود کمک می‌کند و توسط بسیاری از رهبران موفق سازمان‌های جهان نیز به صورت روزانه استفاده می شود.
اکثریت آنان عنوان می کنند که نداشتن چنین لیستی باعث شده که کارهایشان را فراموش کنند و برای انجام آن دچار استرس شوند، اما نوشتن کارها به صورت فهرستی همه این فشار ها را تحمل می کند و از نگرانی ذهنی آنها می کاهد.
معمولا این فهرست تمامی کارهایی که ما باید انجام دهیم و ذهنمان را برای انجام آن مشغول کرده است شامل می شود.
تهیه نامه ها، آماده سازی گزارش ها، تایپ گزارش ، تنظیم جلسه، حضور در جلسه، ملاقات ها، تماس های تلفنی و ارسال ایمیل و... از جمله عناوین اصلی این فهرست است.
پیشنهاد می کنم کلیه کارهایی که می بایست انجام دهید و یا به صورت جدید به شما اعلام می شود را یادداشت کنید تا ذهن شما درگیر لیست کردن مداوم کارها و به خاطر آوردن آن ها نشود (می توانید از روش تخته برنامه ریزی رنگی هم استفاده کنید)

کارهای روزانه خود را در لیستی بنویسید و ضمن ایجاد نظم فکری بیشتر بدون استرس و با سرعت بیشتر به انجام وظایف در محیط کار خود بپردازید و از زندگی کاری خود نیز بیشتر لذت ببرید.

من در نظر دارم در سال جدید محصولات برنامه ریزی محیط کار را به صورت کاملا کاربردی طراحی و به صورت رایگان منتشر نمایم.
نخستین محصول برنامه ریزی ویژه شاغلین من “لیست وظایف روزانه ویژه کارمندان نمونه “طرح روژانو” است. که شامل چهار جدول است، عناوین کارها، لیست تماس های تلفنی، جلسات و یادداشت که وضعیت انجام امور در طی روز با چهار وضعیت مشخص می شود که برنامه ریزی کارها و نیز پیگیری امور را برای کارمندان آسان تر می کند که پیشنهاد می کنم پس از افزودن به سبد خرید و ثبت نام به صورت رایگان از وبسایت من تهیه کنید.

ضمنا خوشحال می شوم حتما شما هم تجربه و تاثیر تهیه فهرست کارهایتان برای من بنویسید.

سوده محمدآبادی

ویرگول,برنامه ریزی,موفقیت,برنامه ریزی ویژه شاغلین,مدیریت فردی,بهره وری سازمانی,