TimTim

سایت خبر خوان

روش های شناسایی فرصت های جدید بازاریابی و کسب و کار

سه شنبه 9 بهمن 97 | 20:37 - virgool.io - 24
می توان با بررسی روند موجود در صنعت،محصول یا خدمتی کاملا جدید را به با...

می توان با بررسی روند موجود در صنعت،محصول یا خدمتی کاملا جدید را به بازار عرضه نمود.
مثال: تولیدکنندگان گوشی های تلفن همراه با بررسی روند ۵ ساله صنعت تلفن همراه به این نتیجه رسیدند که گوشی های دوربین دار در آینده بازار خوبی خواهند داشت.
می توان فرایند خرید محصول یا خدمات را راحت تر و کارآمدتر نمود.
مثال: امروزه مشتریان با کمک اینترنت می توانند کتاب های بیش تری را جستجو و کتاب مورد نظرشان را به پایین ترین قیمت پیدا کنند.
می توان اطلاعات و مشاوره های خرید بیش تری را به مشتریان خود ارائه نمود.
مثال: سایت گرو اطلاعات مربوط به انجمن های تخصصی ومتخصصین در زمینه های گوناگون را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد.
می توان محصول یا خدمتی ارائه داد که تاکنون به صورت استاندارد عرضه می شد، به صورت سفارشی و شخصی شده عرضه کرد.
مثال: شرکت تیمبرلند، (تولید کننده کفش)، امکان انتخاب رنگ بخش های مختلف کفش، چسباندن حروف یا اعداد خاص روی کفش و نوعی خاص روی کفش ونوع خاصی از کوک زدن و دوختن را برای مشتریان خود فراهم کرده است.
می توان قابلیت ها و مزایای جدیدی را عرضه نمود.
مثال: شرکت اپل امکان شخصی کردن فیلم های سینمایی وبه اشتراک گذاشتن این فیلم ها را برای خریداران تلفن های همراه اپل فراهم کرده است.
می توان سفارشات مشتریان را بسیار سریع تر از رقبا تحویل داد.
مثال: شرکت پستی فِدِکس نامه ها وبسته های پستی مشتریان را بسیار سریع تر از رقبایش به مقصد می رساند.
می توان قیمت یک محصول یا خدمات را به طرز چشمگیری کاهش داد.
مثال: شرکت های دارویی با عرضه محصولات خود به صورت انبوه و بدون نام تجاری، قیمت فروش را کاهش داده اند.
منبع: مدیریت بازاریابی، کاتلر و کلر، ترجمه مهدی امیر جعفری، انتشارات نص

ویرگول,بازاریابی,کسب و کار,تشخیص فرصت های کسب و کار,رفتار مصرف کننده,بازاریابی دیجیتال,