TimTim

سایت خبر خوان

غذاهای مفید برای افزایش وزن کودک

چهارشنبه 16 مرداد 98 | 09:27 - niniSite.com - 5
غذاهای مفید برای افزایش وزن کودک

غذاهای مفید برای افزایش وزن کودک

2 روز پیش بازدید57067

یکی از نگرانی‌های همیشگی والدین تغذیه کودک و نحوه وزن‌گیری او است. اما مادر باید توجه داشته باشد که تنها بر اساس داده‌های پزشک متخصص کودکان که در دوره‌های معاینه شاخص‌های رشد او را اندازه‌گیری و به اطلاع مادر می‌رساند، قضاوت کند. اگر پزشک نیز معتقد به کمبود وزن کودک بود آن وقت است که باید دست به کار شوید. توصیه‌هایی که در ادامه می‌خوانید می‌تواند به افزایش وزن گیری کودک کمک کند.
 

لبنیات به کودک بدهید

لبنیات باید بخش بزرگ و مهمی از برنامه غذایی کودک شما در روز باشد. خوردن لبنیات علاوه بر اینکه به سلامتی فرزند شما کمک شایان توجهی می‌کند می‌تواند باعث وزن گیری بهتر او نیز شود. برای این منظور می‌توانید از شیر پرچرب، ماست میوه‌ای، انواع خامه، کره و... استفاده کنید.

کودکی که لبنیات میخورد

پروتئین و فیبر به وزن گیری کودک کمک می‌کند

برای وزن‌گیری بهتر کودک باید خوراکی‌هایی را در برنامه غذایی روزانه او بگنجانید که سرشار از پروتئین و فیبر باشند مانند موز یا کره بادام‌زمینی که همچنین سرشار از مواد مغذی است.
 

پوره سیب زمینی غذای مورد علاقه کودکان

استفاده از روغن مایع یا کره در پخت غذاهای کودک می‌تواند به افزایش وزن‌گیری کودک کمک کند. برای این منظور می‌توانید از خوراکی‌هایی مانند سیب‌زمینی استفاده کنید. آماده کردن پوره سیب زمینی با استفاده از کره و استفاده از این مکمل غذایی خوش طعم در کنار غذاهای مختلف به وزن گیری کودک کمک شایان توجهی می‌کند.


غلات صبحانه را در برنامه غذایی قرار دهید

غلات بخش مهمی از رژیم غذایی همه افراد مخصوصا کودکان است. استفاده از غلات مختلف مانند گندم، جو، ماش و... به صورت استفاده در انواع سوپ می‌تواند این نیاز اساسی را مرتفع کند. استفاده از جوانه ماش و پودر جوانه گندم می‌تواند مقدار زیادی از مواد مغذی را در حجم کم به کودک شما برساند و به افزایش وزن او کمک کند.
 

قلم گوسفند و افزایش وزن کودک

ماده غذایی مهم بعدی برای کودک گوشت است. انتخاب نوع گوشت می‌تواند علاوه بر تامین نیاز بدن به مواد مغذی آن باعث وزن‌گیری بهتر کودک شود. به عنوان مثال، برای طبخ سوپ یا غذای کودک حتما از گوشت‌های استخوان‌دار استفاده کنید چون مواد معدنی و چربی بیشتری دارند. مانند قلم گوساله، ماهیچه گوسفندی یا ران مرغ. همچنین می‌توانید برای آماده کردن برنج کته نیز به جای آب معمولی از آب همین گوشت‌ها استفاده کنید.
 

دسر حاوی کشمش و گردو یادتان نرود

به بچه‌ها بعد از غذا دسرهای سالم و مقوی بدهید. مخصوصا کودکانی که نیاز به وزن‌گیری دارند باید از مواد غذایی مانند خرما و شیر به عنوان دسر استفاده کنند. همچنین دانه‌هایی مانند کشمش و گردو و ترکیب آنها با این مواد غذایی بسیار سودمند است.

غذا دادن به کودک

میان وعده برای کودکان کم وزن

کودکانی که وزن کمی دارند نیاز به میان‌وعده‌های پرحجم و مقوی دارند. از ساندویچ‌های مختلف برای میان‌وعده‌های آنها می‌توانید استفاده کنید. این ساندویچ‌های کوچک می‌توانند شامل انواع کوکو و کتلت باشند. تخم مرغ را نیز از یاد نبرید که ماده غذایی بسیار مفیدی است.
 

تنقلات مضر را حذف کنید

یک نکته مهم که نباید آن را از یاد برد این است که باید خوردن تنقلات را در کودکانی که وزن گیری خوبی ندارند متوقف کرد. خوردن انواع کیک، شیرینی، شکلات، چیپس، پفک، آبمیوه و... آن هم در بین وعده‌های غذایی کاملا اشتباه است و باید این مواد را از دسترس کودک دور کرد. زیرا علاوه بر اینکه خالی از مواد مفید و ضروری بدن است بلکه جلوی اشتهای کودک را گرفته و میزان غذای او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نتیجه کودک با کمبود وزن مواجه می‌شود.

تغذیه کودک،افزایش وزن،افزایش وزن کودک،وزن گیری کودک،وزن گیری،کودک،مواد غذایی،افزایش وزن