TimTim

سایت خبر خوان

چگونه وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشیم؟ ۵ راز برای ساختن آینده بهتر

پنج شنبه 22 فروردین 98 | 16:35 - rooziato.com - 8
چگونه وضعیت زندگی خود را بهبود ببخشیم؟ 5 راز برای ساختن آینده بهت2
بدون نظر

برای بهبود شرایط زندگی خود لازم است متفاوت از آن چیزی که هستید فکر کنید. یعنی باید یک انقلاب اساسی در طرز فکر و عقاید و باورهای خود در مورد مسایل زندگی ایجاد کنید تا بتوانید از وضعیت کنونی (اگر از آن ناراضی هستید) بیرون بیایید و وارد دنیایی سرشار از موفقیت و پیشرفت بشوید.

برای این منظور شاید بهترین و اولین کاری که می‌توانید انجام دهید این باشد که از نگاه شخصی دیگر به آینده‌ی زندگی خود نگاه کنید. 

این جمله کمی عجیب و نامعقول به نظر می‌رسد نه؟ اما شدنی است. «آینده» می‌تواند همین فردا، یک ماه، یک سال یا ۱۰ سال دیگر باشد و «شخصی دیگر» نیز یعنی کسی غیر از خود شما، یعنی از دیدگاه یک دوست یا از منظر یک همکار به آینده‌ی زندگی خود نگاه کنید.

به جای فرار کردن از کارهای سختی که دوست ندارید امروز انجام دهید به آینده‌ای خیره شوید که به فردی دیگر لطف می‌کنید تا زندگی‌اش بهتر شود. به این فکر کنید که اگر یک روز قرار باشد پشت میز همکارتان کار کنید، آیا در انتهای روز میز او را به هم ریخته و نامنظم تحویلش می‌دهید؟ بدون شک نه! شما حتما میز را مرتب خواهید کرد و همه وسایل را درست در جای خود قرار خواهید داد.

اگر دوست شما شب در خانه شما بماند آیا مانع از شستن صورتش قبل از خواب می‌شوید؟ نه، هرگز چنین کاری نمی‌کنید زیرا دوست دارید که دوست شما با احساس خوب از خواب بیدار شود.

خب، تمامی این کارهای ساده را برای خودتان هم انجام دهید. به خودتان . آینده خودتان هم لطف کنید. چرا همه مهربانی‌هایتان برای دیگران است و به خودتان اهمیتی که باید را نمی‌دهید!

بهبود وضعیت زندگی

اطلاعات، ایده‌ها و نظراتتان را در مغز خود انبار نکنید. همه ما در طول روز انواع و اقسام افکار را در ذهنمان بالا و پایین می‎کنیم از این سوال که ماشین را کجا پارک کرده‌ام گرفته تا از داروخانه چه می‌خواستم؟ غذا چه درست کنم؟ آیا قسط این ماه را داده‌‎ام یا نه؟ این افکار فقط ذهن و مغز ما را شلوغ می‌کنند، می‌توانیم آنها را خرت‌وپرت‌ها مغز فرض کنیم که باید دورانداخته شوند یا حداقل سازمان‌دهی شوند. برخی از این افکار را می‌توان از مغز به کاغذ یا موبایل منتقل کرد. لازم نیست همه چیز در ذهنتان انبار شود. از امکانات دنیوی کمک بگیرید.

مثلا در اپ حسابداری مسایل اقتصادی را بنویسید و موعد پرداخت قسط‌ها را زمان‌بندی کنید تا موبایل به شما یادآوری کند. در تقویم گوشی قرار ملاقات‌های خود را تنظیم کنید که با آلارم به شما ساعت و محل قرار را یادآور شود. لیست کارهایتان را در نوت موبایل یادداشت کنید.

بار مغز خود را سبک کنید. به جای اینکه برای چنین کارهای ساده‌ای انرژی و قدرت مغز را کاهش دهید از این عضو مهم بدن برای برنامه‌ریزی بهتر برای آینده کمک بگیرید.

حتی برای به خاطر سپردن طبقه پارکینگ در یک مجتمع تفریحی لازم نیست عدد و کد محل پارک ماشین را حفظ کنید، با دوربین موبایل یک عکس بگیرید و خلاص. در زمان بازگشت فقط کافیست عکس را نگاه کنید و سریعا ماشین خود را بیابید.

بارِ کارهای ساده زندگی را از روی دوش‌های مغز خود بردارید تا با انرژی بیشتر به نوآوری و خلاقیت بپردازد و آینده‌ای بهتر برای شما رقم بزند.

بهبود وضعیت زندگی

برنامه‌ریزی روزانه داشته باشید. بدون شک همه انسان‌ها نمی‌توانند از ابتدای صبح تا انتهای شب پر انرژی باشند و همه فعالیت‌هایشان را در بهترین حالت انجام دهند. برخی در صبح عملکرد بسیار خوبی دارند و برخی شب‌ها تازه ذهنشان کار می‌کند. همه این مسایل به عادت‌های فردی بستگی دارند. به همین خاطر بهتر است بر اساس عادات زندگی خود، ساعاتی که مفید هستند را به فکر کردن و برنامه‌ریزی برای آینده اختصاص دهید؛ یعنی زمان‌هایی که می‌دانید مغز در بهترین وضعیت خود قرار دارد و می‌تواند مناسب‌ترین تصمیمات را به شما پیشنهاد دهد.

برای ساخت عادت‌های مفید و یافتن اوقات بهینه خود در یک روز بهتر است برنامه‌ریزی روزانه داشته باشید.

هر چیزی را برای خالی نبودن عریضه انتخاب نکنید. وقتی حق انتخاب دارید کمد، خانه، مغز یا زمان خود را با چیزهایی که از آنها لذت نمی‌برید پر نکنید. مطمئن باشید با خریدن لباس‌های بیشتر یا ابزار و وسایل بیشتر خوشحال‌تر نخواهید بود. یا مثلا وقتی حوصله‌تان سر رفته اگر فیلمی تماشا کنید که دوستش ندارید باز هم حوصله‌تان سر خواهد رفت.

این عقیده در همه محورهای زندگی مصداق دارد. از رژیم غذایی گرفته تا رابطه عاطفی. هرگز برای تنها نبودن سراغ افراد نالایق نروید. غذاهایی که دوست ندارید را فقط بر اساس یک رژیم غذایی مصرف نکنید و …

در اولین فرصت گزینه‌های اضافی زندگی خود را حذف کنید. وقتی گزینه‌های زیادی برای انتخاب داشته‌ باشید، تصمیم‌گیری برایتان سخت‌تر خواهد شد. برای کاهش مصرف انرژی مغز خود بهتر است آپشن‌های غیرضروری را حذف کنید. مثلا در رابطه با ساده‌ترین کار یک روز از زندگی مثل انتخاب لباس، می‌توانید جمعه‌ها لباس‌هایی که برای ایام هفته لازم دارید را جدا کرده و در کمدی دیگر در دسترس بگذارید تا در هر روزی بدانید که چه لباسی قرار است بپوشید. همین کار ساده سبب سبک شدن بار فکر و مغز شما می‌شود.

همین عملکرد را به همه مسایل روزمره زندگی تعمیم دهید. گزینه‌هایی که نیاز ندارید را کنار بگذارید. اجازه دهید ذهن شما درگیر مسایل مهم‌تری در زندگی باشد و بتواند با فرصت و انرژی بیشتر برای آینده‌ای بهتر برنامه‌ریزی کند.